یا سرامیک چرمی گل های کاغذی درست کنید!

کاشی و سرامیک چرمی قطعات نازکی هستند که از خاک رس، سیلیس، فلاکس، رنگ و سایر مواد خام با هدف ایجاد کف و/یا دیوار ساخته شده اند. شناخته‌شده‌ترین انواع کاشی‌های سرامیکی، آزوله‌ها، کاشی‌های سنگی یا ظروف سنگی چینی هستند.

برای نصب صحیح کاشی و سرامیک، علاوه بر دانستن نحوه برش، باید مواد مورد نیاز خود را از نوع نصب، ابزار مورد استفاده و حتی چسبی که قرار است انجام دهیم، بشناسیم.

استفاده به آن بستگی دارد. به همین دلیل است که ما این پست را به صحبت در مورد اساسی ترین مفاهیم و ویژگی های انواع کاشی و سرامیک اختصاص می دهیم.

آیا می خواهید راهنمای 4 اشتباه رایج در نصب حرفه ای کاشی و سرامیک را دریافت کنید؟ اینجا کلیک کنید و آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

کاشی و سرامیک چیست؟
کاشی‌های سرامیکی قطعات مسطح، عموماً نازک هستند (اگرچه در حال حاضر تا 20 میلی‌متر می‌توان آن را یافت) که از خاک رس، سیلیس، فلاکس، رنگ و سایر مواد خام ساخته شده‌اند که با استفاده از روش‌های مختلف آسیاب، فشرده یا فشرده می‌شوند. یک فرآیند (یا چندین) پخت و پز و خنک کردن.

سرامیک

این مواد خام، رویه‌ها و فرآیندهای تولید باعث تولید محصولات مختلف با ویژگی‌های متفاوت می‌شوند، اگرچه ما هرگز از صحبت در مورد “رس پخته شده” دست نمی‌کشیم.

برخی از شناخته‌شده‌ترین انواع کاشی‌های سرامیکی عبارتند از: آزوله‌جو، کاشی‌های سنگی یا ظروف سنگی چینی. تفاوت اصلی بین این انواع تخلخل آنها (جذب آب بیشتر یا کمتر توسط پشت کاشی) و سختی آنها است، ویژگی هایی که با هم نسبت عکس دارند.

با توجه به این ویژگی ها، هر یک از این نوع کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش در داخل و خارج و یا به عنوان پوشش دیوار و نما مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه در حال حاضر و با توجه به پیشرفت های فراوان در تکنیک های ساخت، از آنها به عنوان کانتر، پوشش مبلمان، سقف و غیره نیز استفاده می شود.