گل فروش معروف گل گاوزبان خشک را با گلدان بزرگ به حراج گذاشته است

گل گاوزبان خشک

برای تکثیر، گیاهان خود را بگذارید تا خودشان بکارند یا بذرها را جمع آوری کنید و برای سال آینده ذخیره کنید. قبل از برداشت دانه ها صبر کنید تا گل ها پژمرده شوند. درست بعد از شروع به قهوه ای شدن دروها و قبل از افتادن روی زمین، زمان ایده آل برای چیدن میوه های دانه دار است. دانه ها را از آجیل خارج کرده و اجازه دهید تا

قبل از نگهداری چند روز خشک کنید.

دانه های گل گاوزبان را در زمستان در جای خشک و خنک نگهداری کنید. برای کاشت بهاره، ما یک خاک فقیر از نظر مواد مغذی مانند کمپوست گیاهی و نهال ارگانیک Plantura را توصیه می کنیم. این به گیاهان جوان کمک می کند تا ریشه های قوی تری داشته باشند. کمپوست کاشت ما به خصوص مناسب است زیرا مخلوطی بدون ذغال سنگ نارس با پرلیت اضافه شده برای هوادهی بهتر است. در مقاله ما در مورد پرورش گل گاوزبان می توانید دریابید که چه زمانی بکارید و در کجا احساس می کنید که گل گاوزبان در خانه است.

جمع آوری بذر گل گاوزبان با دست
شما باید دانه های برداشت شده را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید [عکس: MarinaGreen/ Shutterstock.com]
نکته: گل گاوزبان یک ریشه عمیق تشکیل می دهد. اگر گیاه را در داخل خانه شروع می‌کنید، هنگام کاشت در فضای باز مراقب باشید که به ریشه اصلی آسیب نرسانید.

برداشت، نگهداری و نگهداری گل گاوزبان
هم برگ ها و هم گل ها را می توان برای استفاده های بعدی برداشت. در اینجا چند روش برای برداشت، ذخیره و نگهداری هر دو قسمت گیاه وجود دارد.

برگ گاوزبان
برگ های سبز را می توان در تمام طول سال برداشت کرد. فقط برگهای جوان و لطیف را انتخاب کنید – برگهای مسن تر معمولاً کرک تر و اسیدی تر هستند. برای داشتن بهترین طعم، سبزی ها را همیشه تازه و بلافاصله پس از چیدن استفاده کنید. در اواسط تابستان، سعی کنید برگها را صبح قبل از تابش آفتاب به آنها بچینید.