کشمش بیدانه توصیه پزشکان به بیماران دیابتی!!

کشمش بیدانه می تواند به اشکال مختلف باشد: تازه یا خشک، با یا بدون دانه، سفید یا سیاه، ارگانیک یا غیر ارگانیک و غیره.

در این مقاله بیشتر به کشمش علاقه داریم. کشمش دارای ارزش طعمی به اندازه فواید درمانی در طب جایگزین است. در آشپزخانه عموماً برای تهیه کیک، کلوچه، کلوچه یا غذاهای مختلف خوش طعم استفاده می شود. همچنین به دلیل خواص خشک آن میوه ای است که به راحتی قابل نگهداری است.

برای اطلاع شما در زبان انگلیسی به کشمش “sultana” می گویند.

I] کشمش: همه آنچه که باید در 2 دقیقه بدانید

انگور میوه ای از خانواده Vitaceae* است. منشا انگور آسیای مرکزی است. انگورهایی که از درخت انگور می آیند، اندازه کوچکی دارند، طعمی شیرین دارند و منحصراً به صورت خوشه رشد می کنند.

(*) Vitaceae خانواده ای از گیاهان شامل 700 گونه است که به 17 جنس تقسیم می شوند. آنها عمدتاً لیانا یا درختچه هستند، گاهی اوقات گیاهان علفی یا آبدار، از مناطقی با آب و هوای معتدل یا مدیترانه ای. منبع: ویکی پدیا

و همانطور که از نامش پیداست، کشمش نسخه خشک شده این میوه طبیعی است. در نتیجه خشک شدن در زیر نور خورشید، در اجاق گاز یا دستگاه آبگیری است.

کشمش بیدانه

کشمش انواع مختلفی دارد: سلطانا (که نرم، بدون هسته و از انواع انگور سفید تهیه می شود)، مویز، انگور مالاگا (از گونه انگور مسقط اسکندریه) و همچنین انگورهای بور یا طلایی (به دست آمده از نوع تامسون بدون دانه). ).

کشمش: کالریکشمش نسبت به انگور تازه کالری بسیار بیشتری دارد، با حدود 320 کیلوکالری در 100 گرم کشمش (سفید یا سیاه، مشابه است) در مقابل تنها 62 کیلوکالری در 100 گرم انگور تازه (برای انگور سیاه، زیرا برای انگور سفید تازه، ما تقریباً حدود 70 کیلو کالری در 100 گرم).

آنها همچنین حاوی تقریباً 75.0 گرم کربوهیدرات و 1.3 گرم لیپید در هر 100 گرم انگور هستند.

همانطور که متوجه شده اید، بر خلاف شاخص گلیسمی که بسیار بالا است، سطح لیپید بسیار پایین است. کشمش معمولاً با روغن نخل یا آفتابگردان روغن کاری می شود که به آن ظاهری براق می دهد و در عین حال به حداکثر ماندگاری آنها کمک می کند. در نهایت، آنها سرشار از فیبر با 7 گرم در هر 100 گرم انگور هستند.