چند مزایای باورنکردنی نخود برای کمر درد!

معجزه نخود برای کمر درد یا چرا فقط نخود پخته شده گاهی اوقات می تواند باعث آلرژی شود نخود فرنگی یکی از قدیمی ترین محصولات در جهان است که بشریت تقریباً همزمان با شروع کشت گندم با آن آشنا شد.

بذر نخود که قدمت آن به حدود 7500 تا 5000 سال قبل از میلاد می رسد در عراق و یونان یافت شده است.

یافته های بعدی (حدود 4000 سال قبل از میلاد) در اروپای مرکزی و هند (2000 قبل از میلاد) یافت شد.

در اروپای قرون وسطی، نخود خشک غذای اصلی فقرا بود که با گوشت خوک پخته می شد.

این حبوبات تنها در سال 1660 وضعیت خود را به عنوان غذای ارزان تغییر داد، زمانی که در دربار پادشاه لوئیس چهاردهم، طبق دستور العمل های ایتالیایی، آنها شروع به پختن نخود سبز کردند.

از آن زمان، چنین نخودی به طور محکم در منوی غذایی فرانسوی جا افتاده است و پرورش دهندگان فرانسوی در سال 1906 حدود 250 نوع از این حبوبات را توصیف می کنند.

اما اولین نخود فرنگی منجمد در سال 1920 در آن سوی جهان – در ایالت مینه سوتا – ایالات متحده منتشر خواهد شد.

اما کنسرو نخود سبز در سال 1926 توسط شرکت فرانسوی Bonduelle تولید خواهد شد.

اما امروزه نخود را تنها چهارمین حبوبات مهم می دانند. از نظر تولید با دانه های سویا، بادام زمینی و لوبیا فاصله زیادی دارد و یک سوم محصول آن به خوراک دام می رسد.

نخود برای کمر درد

اما نخود فرنگی یک غذای بسیار مغذی است که تقریباً به اندازه گوشت گاو پروتئین دارد. اما، به هر حال، او دو برابر کالری بیشتری را به نخود از دست می دهد.

همچنین حاوی مقدار زیادی نمک های کلسیم، فسفر، منگنز و پتاسیم و همچنین ویتامین های A، C، E، K و گروه B است.

خوردن نخودفرنگی روند پیری را کند می کند، عملکرد مغز را بهبود می بخشد، سموم را دفع می کند، اشتها را تحریک می کند و طبق برخی گزارش ها حتی اثر ضد توموری نیز دارد.

در عین حال، پورین های زیادی در نخود فرنگی وجود دارد که می تواند منجر به رسوب نمک های اورات شود، بنابراین مصرف نخود فرنگی برای بیماری های مزمن کلیوی، نقرس، شیردهی و در سنین بالا توصیه نمی شود.

حبوبات نیز یک آلرژن غذایی رایج هستند. و اگرچه نخودفرنگی در مقایسه با اعضای خانواده مانند بادام زمینی یا سویا اغلب آلرژی ایجاد نمی کند، واکنش به آن هنوز غیر معمول نیست.

افرادی که به عدس حساسیت دارند باید در مصرف این محصول احتیاط کنند (به ویژه در منطقه مدیترانه که واکنش متقاطع بالایی بین آن و نخود وجود دارد).

و در کودکان مبتلا به درماتیت آتوپیک یک سال و بالاتر، سیب، هویج، نخود و سویا به اندازه تخم مرغ (یک آلرژن رایج در دوران کودکی) باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

علاوه بر این، استنشاق بخار نخود پخته شده می تواند علائم آسم را تشدید کند. کار در شرکت های فرآوری/فرآوری نخود منجر به همین نتیجه می شود (به اصطلاح “آسم شغلی”).

علل آلرژی به نخود فرنگی
افراد مبتلا به تب یونجه بیشتر در معرض حساسیت به نخود هستند. به عنوان مثال، در کودکانی که به گرده غلات حساسیت داشتند، فراوانی واکنش های مثبت به نخود فرنگی 13.7 درصد بود.