با خریدن لوبیا چشم بلبلی در بازار شانس خود را برای برنده شدن شمش طلا امتحان کنید!

می توانید لوبیا چشم بلبلی را در انواع مختلف خریداری کنید.

اگر تصمیم به خرید لوبیا چشم بلبلی در بازار دارید، مطمئن شوید که دانه ها خالدار یا سوراخ نیستند.

این می تواند نشانه ای از آلودگی به آفت باشد. مانند تمام دانه های خشک لوبیا، لوبیا چشم بلبلی باید ابتدا خیس شود – برای حداقل 8 ساعت، ترجیحا یک شب. سپس باید حدود 40 دقیقه نخود سیاه را بپزید.

لوبیا چشم بلبلی خشک ماندگاری بسیار طولانی یک سال یا بیشتر دارد. آنها باید در مکانی خشک و تاریک نگهداری شوند. با این حال، هر چه بیشتر لوبیا چشم بلبلی را نگهداری کنید، به مرور زمان سخت تر می شوند. سپس زمان پخت به همان نسبت افزایش می یابد.

اگر لوبیا چشم بلبلی برای مدت طولانی نگهداری شود، دیگر اصلا نرم نمی شود، حتی اگر برای مدت طولانی پخته شود. در این صورت باید لوبیا چشم بلبلی را دور بریزید.

لوبیا چشم بلبلی

گاهی لوبیا چشم بلبلی در قوطی نیز عرضه می شود. سپس آنها معمولاً از قبل پخته می شوند و می توانند بلافاصله پردازش شوند. در مورد زمان ماندگاری کنسرو نخود سیاه چشم می توانید به بهترین تاریخ قبل روی بسته بندی مراجعه کنید.

اگر زمانی باید لوبیا چشم بلبلی تازه بخرید و می خواهید آنها را فریز کنید، ابتدا باید آنها را چند دقیقه بلانچ کرده، خنک کنید و بسته بندی کنید. به این ترتیب می توانید لوبیا چشم بلبلی را برای چندین ماه نگهداری کنید.

نزد ما از نخود سیاه بیشتر برای سالاد یا سوپ استفاده می شود، گاهی اوقات به عنوان همراه با غذاهای اصلی. اما در کشورهای دیگر از لوبیا چشم بلبلی در تمام مراحل رشد استفاده می شود.

دانه های لوبیا چشم بلبلی بسته به سن آنها به عنوان سبزیجات تازه، خشک یا کنسرو شده نیز استفاده می شود. برخی از لوبیا چشم بلبلی به صورت منجمد نیز موجود است.

در آفریقا از برگ های سبز گیاه جوان لوبیا چشم بلبلی مانند اسفناج استفاده می شود. دانه های لوبیا چشم بلبلی بسته به سن آنها به عنوان سبزیجات تازه، خشک یا کنسرو شده نیز استفاده می شود. از برگ لوبیا چشم بلبلی به عنوان علوفه برای دام استفاده می شود.