استفاده پرسنل از صابون گلنار در فروشگاه رفاه برای زیبایی!

صابون صنعتی به قیمت هر کیلو دو دلار فروخته می شود، در حالی که برای صابون سنتی هر کیلو 16 دلار یا بیشتر بسته به کیفیت روغن زیتون یا درصد روغن لورل به فروش می رسد.

الدیری گفت که نبود استانداردها باعث می شود صابون گلنار در فروشگاه رفاه به سرنوشت منسوجاتی که مردم در اروپا قبل از افت کیفیت آنها را ربودند دچار شود.

وی افزود: در حال حاضر در فرانسه صابون ساخته شده در چین از گاز طبیعی و روغن زیتون وجود دارد. اگر دولت سوریه مشخصات صابونی را که نام صابون حلب را دارد، تعیین کند، می‌تواند کیفیت را حفظ کند.»

در کارگاه زنابیلی، روبروی مسجد عثمانی، نبیل زنابیلی از ذره بین برای بررسی صابون های صادراتی استفاده می کند تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل کند.

صابون گلنار در فروشگاه رفاه

زنابیلی پس از استشمام یک صابون گفت: کیفیت خوبی دارد. روغن زیتون خوب است و مقدار زیادی لور در آن وجود دارد.

وی افزود که حلب تا قبل از میلاد به همراه انطاکیه در ترکیه کنونی و نابلس در فلسطین مرکز تولید صابون بوده است. شهر ساحلی طرابلس در دریای مدیترانه، که برای مدت طولانی قبل از پیوستن به لبنان در سال 1920 به سوریه تعلق داشت، همچنین شامل یک کارخانه صابون سازی قدیمی است.

اما حتی خانواده زنابیلی خط تولیدی را ایجاد کرده اند که روغن بادام، نعناع و لیمو را به لورل اضافه می کنند تا برخی از ذائقه اروپایی و آسیایی را برآورده کند، اگرچه آنها اصرار دارند که محصولشان هنوز با کیفیت است.

مغازه سلطانا که انواع صابون های لوکس را می فروشد و سه سال پیش در محله الجدیده افتتاح شد، با کارخانه ای سر و کار دارد که عطر یاس وارداتی از فرانسه را به صابون اضافه می کند و همچنین یک کارخانه صابون سازی از روغن لورل.