استفاده از کشمش پلویی طلایی در صنعت رنگ سازی

کشمش پلویی طلایی ایران یک میان وعده بسیار مغذی و ارزشمند است که از انگور خشک تهیه می شود در واقع، وقتی انگور خشک می شود، محتوای غذایی آن افزایش می یابد.

کشمش ارزش غذایی بالایی دارد و منبع غنی ویتامین های B و C، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است کشمش طعم شیرین و کاراملی دارد و سرشار از قندهای طبیعی است.

امروزه کشمش در اکثر مناطق جهان تولید می شود. کشمش را می توان به صورت خام مصرف کرد یا در انواع غذاها استفاده کرد.

کشمش بر اساس رنگ، طعم، اندازه و ظاهر انواع مختلفی دارد در این مقاله به انواع مختلف این محصول مغذی و ارزشمند می پردازیم.

انواع خاصی از انگور به طور کلی در تولید کشمش استفاده می شود ارقام اصلی انگور مورد استفاده برای تولید کشمش عبارتند از: عسگری، بدون دانه شعله، سلطانا، مسقطی و کورینت سیاه.

این کشمش از انواع مختلف انگور با رنگ ها و طعم های مختلف تهیه می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد کشمش می توانید بهترین کیفیت کشمش ارگانیک در جهان را بخوانید.

کشمش خشک شده از طریق قرار دادن انگور در معرض نور مستقیم خورشید به دست می آید رنگ این نوع کشمش معمولا قهوه ای تیره یا سیاه است.

هر چه گرما و نور مستقیم بیشتر باشد، رنگ کشمش تیره تر می شود این طرز تهیه یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های تهیه کشمش از انواع انگور است.

در تهیه کشمش آفتابی از هیچ ماده افزودنی استفاده نمی شود، کشمش آفتابی به زمان بیشتری نسبت به روش های صنعتی نیاز دارد. این نوع کشمش نسبت به سایر انواع کشمش دارای قند بیشتری است.

کشمش آفتابگردان طبیعی ترین روش تهیه این محصول است و مواد مغذی انگور در این روش حفظ می شود. پس از خشک شدن انگور، ساقه ها و عصاره ها را از آن جدا کرده و به صورت بهداشتی نگهداری می کنند.

شهرستان تاکستان در استان قزوین یکی از مهمترین مراکز تولید کشمش آفتابی در ایران است.