استفاده از خرما پیارم صادراتی برای تهیه پماد سوختگی!

خرمای سایر

خرما پیارم صادراتی سایر یکی از انواع خرمای ایرانی با طعمی منحصر به فرد است. تاریخ سایر است

خرمای نیمه خشک محسوب می شود. رنگ خرمای ربی زرد تا کهربایی متمایل به قرمز و قهوه ای تیره است. این خرما را می توان به عنوان میان وعده یا در انواع غذاها استفاده کرد. خرما ساير بومي خاورميانه و كشورهاي خليج فارس است.

خرمای دیری

این نوع خرما پوست قرمز و دارای تفاله نرم و رنگ میوه رسیده کهربایی است و پس از نگهداری به رنگ قهوه ای طلایی در می آید. خرمای دیری طعم شیرین و خاصی دارد. معمولا از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می شود.

به دلیل سایز بزرگ می توان آن را با بیکن و پنیر پر کرد و استفاده کرد. خرمای دیری در بصره عراق تولید می شود.

خرمای برهی

نام این خرما از بادهای معروف عرب به نام بره گرفته شده است. پوست خرمای برهی سفت و صاف است و طعمی بسیار مطبوع و کاراملی دارد. این خرما سروتینی است و در بین خرماها کوچکترین اندازه را دارد.

خرما پیارم

رنگ خرمای برهی کهربایی تا قهوه ای طلایی است. خرمای برهی دارای رطوبت بالایی است و برای استفاده در انواع دسرها و شیرینی ها مناسب است. خرمای برهی را می توان برای مدت طولانی منجمد نگه داشت.

خرمای برهی بومی کشورهای خلیج فارس و کشورهای عربی است. این خرما در اوایل قرن بیستم از بصره به کالیفرنیا وارد شد.

تاریخ های فراخوان برای اقدام

خرمای حلاوی

خرمای حلاوی یکی از شیرین ترین و خوش عطرترین انواع خرما است.

خرمای حلاوی طعمی شبیه کارامل و عسل دارد. نام این خرما از کلمه ای عربی به نام حلاوه به معنای شیرینی گرفته شده است.

رنگ آن طلایی و پالپ آن صاف و نرم است. خرما حلاوی به راحتی در دهان آب می شود و برای علاقه مندان به کارامل گزینه مناسبی است. این نوع خرما معمولاً همراه با پنیر و غذاهای شور مصرف می شود.

خرمای حلاوی یکی از انواع قدیمی خرما است و برای اولین بار در بین النهرین تولید شد. در حال حاضر این خرما در کشورهای عربی کشت می شود.