از روغن حیوانی اصل برای تهیه پماد موضعی استفاده می شود!

منابع انرژی که به راحتی در دسترس هستند عبارتند از چربی های با منشاء حیوانی و گیاهی.

در خارج از کشور سهم روغن حیوانی اصل در خوراک مرکب طیور به 6 درصد می رسد، در کشور ما به سختی به 1.2 درصد می رسد.

در روسیه سالانه حدود 10 هزار تن چربی خوراک تولید می شود که پتانسیل تولید آن 90 هزار تن است و با توجه به اینکه از نظر ارزش انرژی 1 کیلوگرم چربی معادل 3 کیلوگرم غلات است، تقریباً 0.3 میلیون تن غلات صرفه جویی می شود.

در سال.

روغن های گیاهی، به ویژه روغن های آفتابگردان و سویا، سرشار از اسید لینولئیک هستند (میزان آن در محدوده 50 تا 60 درصد متغیر است). با مصرف بیش از حد اسید لینولئیک، متابولیسم مواد معدنی مختل می شود، که بر کیفیت تخم مرغ تأثیر منفی می گذارد (به عنوان مثال، وضعیت پوسته بدتر می شود، تعداد تخم های بزرگ افزایش می یابد و تعداد کل تخم های گذاشته شده کاهش می یابد).

علاوه بر این، جوجه ها آسیب شناسی های مختلفی در سیستم تولید مثل ایجاد می کنند و محتوای چربی شکم افزایش می یابد. با کمبود اسید لینولئیک، رشد حیوانات جوان کند می شود و ظاهر ویژگی های جنسی ثانویه به تأخیر می افتد.

روغن حیوانی

ارزش غذایی چربی ها و روغن ها با محتوای انرژی متابولیک و اسیدهای چرب غیراشباع آنها مشخص می شود. با تمام انواع اسیدهای چرب، تنها تعداد کمی از آنها (حدود 20 عدد) ساختار و خواص لیپیدها را تعیین می کنند.

پنج اسید چرب نقش مهمی در تغذیه چربی طیور ایفا می کنند – لینولئیک، لینولنیک، اولئیک، پالمتیک و استئاریک (در روغن های گیاهی و چربی های حیوانی بیش از 90٪ آنها را تشکیل می دهند).

ترکیب روغن های گیاهی شامل 50-90٪ اسیدهای چرب غیراشباع است که به خوبی در بدن حیوانات و پرندگان جذب می شود. ما مطالعاتی را برای تعیین تأثیر بر بهره‌وری گوشت و سایر شاخص‌های زئوتکنیکی گنجاندن روغن‌های گیاهی در مخلوط خوراک جوجه‌های گوشتی انجام دادیم.